Tuesday 27 September 2011

Great Dixter House, Gardens and Nurseries



Great Dixter House

Long Border

Anfang September habe ich in "Great Dixter House, Gardens & Nurseries" angefangen. Der Garten liegt in Northiam, East Sussex, etwa eine halbe Stunde noerdlich von Hastings.
Great Dixter ist ein altes Gut mit einem Herrenhaus und diversen Farmgebaeuden und wurde bereits im Mittelalter errichtet. 1910 kaufte die Familie Lloyd das Gut, der juengste Sohn Christopher lebte hier bis zu seinem Tod im Jahr 2006.


Nursery
Die verschiedenen Gaerten sind alle um das Haus herum angeordnet. Es gibt u.a. einen "Blauen Garten", einen "Versunkenen Garten", den "Pfauengarten", in dem Hecken in Pfauenform wachsen, den "Exotischen Garten" und einen Gemuesegarten. Dazu kommen noch diverse Wiesen mit Obstbaeumen. Alle Gaerten sind sehr dicht bepflanzt und bluehen derzeit noch wunderschoen.
Untergebracht bin ich in der ehemaligen Dixter Farm, die ich mir mit zwei weiteren Studenten teile. Ich schlafe in einem ehemaligen Melkstall :-) Alles ist ganz frisch renoviert, so dass ich mich hier sehr wohlfuehle. 


Exotic Garden
eng: At the beginning of September I started working at Great Dixter House, Gardens & Nurseries. The garden is situated in Northiam, East Sussex about half a hour from Hastings. 
Great Dixter is a old manor with lots of barns and farmbuildings which was erected in the middle age. In 1910 the family Lloyd bought the manor, the youngest son Christopher lived here until he died in 2006. 
The different gardens lie all around the house. There are f.e. the Blue Garden, the Sunk Garden, the Peacock Garden, the Exotic Garden and a Vegetable Garden. There are also lots of meadows with fruit trees. All gardens are really densely planted and are still in full flower. I live together with two other students in Dixter Farm. I sleep in the previous cow shed. Everything is fresh renovated and I feel really good here.               

No comments:

Post a Comment